දැන්වීම්කරණය තුළ ATL / BTL ක්රමවේදය
අලෙවිකරණ උපායමාර්ග කාණ්ඩ දෙකකට අයත් වේ. විශේෂයෙන්ම පාරිභෝගිකයාගේ අවශ්යතාවය යනු නිරන්තරයෙන් වෙනස් වන්නකි ඉන්පසුව අලෙවිකරුවන් විසින් එම භාණ්ඩ හා සේවාවන් පාරිභෝගික අවශ්යතා උදෙසා එය ඒ ක්රියාමාර්ග ගන්නා ලද අතර එහදී ATL සහ BTL ලෙස ක්රමවේද දෙකක් හඳුනාගත හැකිය.
ATL - Above the line
BTL - Before the line
ATL රේඛාවට ඉහළින් මෙමගින් නිෂ්පාදනය ඇති හැකියාව පිළිබඳව දැනුවත් කිරීම සිදු කරනු ලබයි මෙමගින් මෙමගින් පාරිභෝගිකයා වෙළඳසැල වෙත රැගෙන ඒම සඳහා ක්රියා කිරීම සිදුවේ. මෙමගින් සියලුම ප්රවර්ධන පණිවිඩ ඉලක්කගත නොවේ. එනම් එයින් අදහස් කරනු ලබන්නේ නිශ්චිත කණ්ඩායමකට යොමු නොවන බවයි. ATL මගින් TV , Radio , Print යනාදී මාධ්ය ප්රචාරය සඳහා යොදා ගැනීම සිදුවේ.
BTL රේකාවට පහලින් එනම් මෙමගින් විශේෂිත පාරිභෝගික කණ්ඩායම් වෙත අවධානය යොමු කෙරේ. එය අතිශයින් ඉලක්ක ගත කර ඇති ක්රමවේදයන් යොදාගනු ලබයි. මෙහිදී වෙළඳ දැන්වීම් නිර්මාණය කිරීම උදෙසා මනෝවිද්යාත්මක ලක්ෂණ සැලකිල්ලට ගනු ලබයි. මෙමගින් සන්නිවේදන පුද්ගලීකරණය වේ. BTL සඳහා නිදසුන් ලෙස public relation , Sales promotion , Personal selling යොදා ගන් ලබයි. එසේම සෘජු අලෙවිකරණය මේ තුළ දක්නට ලැබේ. එනම් කෙටිපණිවිඩ , ඊ මේල් , සමාජ මාධ්ය පලකිරීම් මේ තුළ වැදගත් වේ.
මෙම සංකල්පය ද්විත්වයට අමතරව TTL ලෙස සංකල්පයක් ඇත. එම සංකල්පය ATL , BTL උපාය මාර්ග ද්විත්වය ඒකාබද්ද වන ප්රවේශයකි. මෙමගින වෙළඳපොළ සම්බන්දයෙන් පූර්ණ වශයෙන් දෘෂ්ටියකින් යුක්තව පාරිභෝගිකයා වෙත ළඟාවීමට අවස්ථාව අලෙවිකරැවාට ලබා දීම සිදුවේ. මෙය රඳා පවතින්නේ අලෙවිකරැවන් මතය. එනම් පාරිභෝගිකයා තේරැම් ගැනීම මතය.
No comments:
Post a Comment